• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Avida Finans Privatlån rapporteras nu som en kredit till UC

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Har inte kunnat logga på Avida på flera dagar. Det går inte att starta bankid, det är som om bilden med sverigeflaggan är helt blockad. Har inga andra inloggningsproblem någonstans. Behöver iofs inte se sidan, men om man vill sätta in extra så går det ju inte...... Är det fler som har liknande problem?
 

lulle7

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
16 September 2021
Meddelanden
205
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Har inte kunnat logga på Avida på flera dagar. Det går inte att starta bankid, det är som om bilden med sverigeflaggan är helt blockad. Har inga andra inloggningsproblem någonstans. Behöver iofs inte se sidan, men om man vill sätta in extra så går det ju inte...... Är det fler som har liknande problem?
Precis samma för mig också
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Tack för svar, bra att veta. De är så skumma, de kanske håller på och förändrar villkoren igen.....
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Har inte kunnat logga på Avida på flera dagar. Det går inte att starta bankid, det är som om bilden med sverigeflaggan är helt blockad. Har inga andra inloggningsproblem någonstans. Behöver iofs inte se sidan, men om man vill sätta in extra så går det ju inte...... Är det fler som har liknande problem?
Har samma problem. Har fått bud via Lendo i torsdags och enligt personen jag pratat med telefon så är den beviljad och kommer vara utbetalt denna vecka. De kan inte bli avslag efteråt när de har sagt så?

Kan det inte vara så att de stängde ner sidan under röda dagar? Funkar inte sen fredag.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Tror inte att du blir nekad. Avida har en tendens att inloggning på sidan plötsligt inte funkar. Har dock aldrig varit med om att det varat så här länge, jag blir så trött på dem! De borde kunna meddela kunderna att de inte kan nå sidan under en viss tid.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Tror inte att du blir nekad. Avida har en tendens att inloggning på sidan plötsligt inte funkar. Har dock aldrig varit med om att det varat så här länge, jag blir så trött på dem! De borde kunna meddela kunderna att de inte kan nå sidan under en viss tid.
Ja, väldigt konstigt. Men jag tror det kan bero på röda dagar och att sidan fungerar imorron igen. Men vi får se hur det blir imorron.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Tror inte att du blir nekad. Avida har en tendens att inloggning på sidan plötsligt inte funkar. Har dock aldrig varit med om att det varat så här länge, jag blir så trött på dem! De borde kunna meddela kunderna att de inte kan nå sidan under en viss tid.
Nu går det att logga in.

Står så här:

Signeringen är nu avslutad.
Lånebeloppet förs över till det angivna kontot i din ansökan och är vanligtvis tillgängligt inom 1-2 arbetsdagar.
När lånet är utbetalt kan du se alla detaljer genom att logga in på Mina Sidor.

Betyder det att det är beviljat och klart?
 

Lanetorsk

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Januari 2019
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Nu går det att logga in.

Står så här:

Signeringen är nu avslutad.
Lånebeloppet förs över till det angivna kontot i din ansökan och är vanligtvis tillgängligt inom 1-2 arbetsdagar.
När lånet är utbetalt kan du se alla detaljer genom att logga in på Mina Sidor.

Betyder det att det är beviljat och klart?

Ja det är godkänt och klart i sådant fall.
Minns att det tog 6 arbetsdagar innan jag såg pengarna dock så blev orolig men det gick fint.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Ja det är godkänt och klart i sådant fall.
Minns att det tog 6 arbetsdagar innan jag såg pengarna dock så blev orolig men det gick fint.
Nu kan jag se om jag loggar in att det står ´´uttag'' på den summa jag fick beviljad.

Har läst tidigare många hade problem med att Avida lånet stog som en kredit inte blanco hos UC. Tror ni jag kommer få samma problem då det står uttag och inte utbetalning?

Sen står det att jag ska betala låneskydd 308kr. Det kan man ring dem om och säga att man inte vil ha det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp